Співпраця музею і школи
Перспективним напрямом роботи з дітьми шкільного віку є співпраця школи і музеїв. Цей новий, однак уже досить популярний напрям навчально-виховної діяльності з успіхом використовують учителі Троїцького ліцею.
Виховну годину в формі гри-подорожі «Майданчик «Дружба» провела вихователь групи продовженого дня Баєва Л.О. в Троїцькому музеї «Витоки».
Після напруженого навчального дня діти почували себе тут вільно і комфортно. Кожні відвідини музею відкривають для них щось нове, звичайні предмети і музейна атмосфера набувають нового значення в умові гри, вільного спілкування.
Процес роботи В ГПД повинен бути максимально наближеним до запитів і можливостей дитини, тому Лідія Олексіївна, яка має великий досвід роботи з молодшими школярами, обрала для виховної години такі форми роботи, які були для дітей близькими і зрозумілими, розширювали та поглиблювали знання учнів про взаємовідносини людей, про дружбу і товаришування, розвивали загальнолюдські чесноти, виховували звичку уважно ставитися до товаришів.
Формою проведення більшості структурних частин заходу вихователь обрала гру-тренінг. Діти зосереджено працювали над розгадуванням кросворду, колективно шукали відповідь на питання, чи потрібна дружба в класі, при цьому вчилися висловлювати власну думку, аргументувати її. Гра «Знайди собі подібного» привела дітей до висновку, що людина повинна дарувати добро тим, хто поруч, довіряти один одному, надавати допомогу і радіти з того, що ви комусь потрібні.
Відповідь на питання: кого можна вважати справжнім другом, діти шукали, обговорюючи оповідання В.Сухомлинського «Наш папа одужав». Робота у групах подарувала радість відчуття підтримки, взаєморозуміння.
У процесі гри –тренінгу учні не помічали, що навчаються, набувають життєвого досвіду. До активної діяльності були залучені навіть найпасивніші.
Вміння вчителя злитися з колективом дітей, залучитися в процесі гри їх довірою зробили захід захоплюючим і таким, що запам'ятається.
На завершення заходу діти подивилися мультфільм про Кота Леопольда, який вкотре закликав їх жити дружно.